Training Seminar on Hospitality & Service Etiquette

سيمينار تدريبي حول حسن الضيافة وأصول الخدمة

 

بعد ظهر الأربعاء الواقع فيه 11 شباط 2015، شارك طلّاب السنتين الثانية والثالثة في معهد القديس يوحنا الدمشقي اللاهوتي، في سيمينار تدريبي حول حسن الضيافة وأصول الخدمة. نظم السيمينار مكتب الشؤون الطالبية في جامعة البلمند بإشراف الدكتور طوني جرجس عميد الشؤون الطالبية.

ألقى الطالب سامر كمون، طالب في كلية السياحة وإدارة الفنادق، محاضرتين اثنتين. كانت الأولى بعنوان "التحضير المسبق"، أما الثانية فكانت بمثابة عرض لأنواع الأدوات المستعملة في الخدمة الفندقية وكيفية ترتيبها وفقًا للأصول المعتمدة.

تخللت هاتين المحاضرتين محاضرة ألقتها الطالبة ماريا كيوان من كلية إدارة الأعمال، وهي مسؤولة عن المضيفات في شركة "كريستي" لتنظيم المناسبات وكانت تحت عنوان "أصول الترحيب والاستقبال". وقد تناقش الحاضرون في عدّة مسائل من شأنها تدريب طلاب المعهد على حسن الضيافة ليكون "كل شيء بلياقة وترتيب" (1 كو40:14).

 

Training Seminar on Hospitality & Service Etiquette

On the Afternoon of February 11th 2015, the 2nd and 3rd year students at the St. John of Damascus Institute of Theology participated in a training seminar on hospitality and service etiquette. The seminar was organized by the Office of Student Affairs at the University of Balamand under the supervision of Dr Tony Gerges, Dean of the Student Affairs.

Samer Kammoun, a student at the School of Tourism & Hotel Management, gave two lectures: The first entitled “Prior Preparation”, while the second was a presentation on the tools used in service and the etiquette to organize these tools.

Between the two lectures, Maria Kiwan, a student at the faculty of Business & Management and the head usher at Christy’s Corporation for event organization, lectured on “The Etiquette of Welcoming & Ushering”.

The participants discussed several matters that could train the Institute’s students into good hospitality so that “everything would be done in a fitting and orderly way” (1 Corinthians 14: 40).