Institute of Theology

Font Size

سيامة الشماس بورفيريوس جرجي كاهناً

أبانا بورفيريوس جرجي

مستحقّ!

النعمة الإلهيّة رفعتك من رتبة الشّموسية إلى رتبة الكهنوت وانتدبتك كاهنًا مؤتمنًا على الوديعة المقدّسة يا أبانا بورفيريوس. كلّنا نعلم أنّك أهلٌ لها، وكنّا ننتظر هذه الساعة منذ زمن. ونحن طلّاب معهد القديس يوحنّا الدمشقي اللاهوتي الذي أنت عميده اليوم، نقدّم لك أحرّ التهاني ونتمتّع كلّنا معك بهذه الفرحة الكبيرة. إنّها بركةٌ لنا أن نشارك في القدّاس الذي تمّت فيه سيامتك، وفخرٌ لنا أن نسمع ما قاله عنك سيادة المتروبوليت الياس عودة الجزيل الإحترام الذي عرفك إنسانًا مثقّفًا يحمل أعلى الشهادات من جهة، ويسلك حسب تعاليم شفيعه القديس بورفيريوس المتواضع جدًّا من جهةٍ ثانية. نصلّي إلى الربّ الإله أن يمنحك نعمةً فوق نعمة ويزيدك بركة فوق بركة لتستمرّ في خدمة كنيسته المقدّسة وترعى خراف رعيّة المسيح بعصا المحبّة الكبيرة التي تحملها في داخلك. أذكرنا في صلواتك.

بهذه الكلمات البسيطة نبارك نحن طلّاب معهد اللاهوت لعميدنا الأب بورفيريوس الذي سيم كاهنًا يوم أمس الأحد الواقع في الثامن من هذا الشهر (كانون الأول) في كنيسة القديس جاورجيوس في وسط بيروت، بوضع يد صاحب السيادة المتروبوليت الياس ملاك أبرشية بيروت.

 

Father Porphyrios Georgi

AXIOS! The Divine Grace has consecrated you, Fr. Porphyrios, to the holy priesthood and entrusted you with the Sacred Gift. You are worthy! We, the Saint John of Damascus Institute of Theology’s family, have waited long to see this moment. We cordially congratulate you and share with you this ineffable joy. We felt a great blessing when we participated in your ordination in the Divine Liturgy. The words of His Eminence, the Most Reverend Metropolitan Elias of Beirut have deeply touched us, especially when he spoke about your virtues, in imitation of your patron Saint Porphyrios. We pray for the Lord to embrace you with His many blessings and enrich you with spiritual gifts. May you keep on carrying the love by which you shepherd the flock of Christ. Remember us, your students in Balamand, in your holy prayers. Dec. 8, 2013 – St. George’s Cathedral, Beirut.

You are here: Home Local Events سيامة الشماس بورفيريوس جرجي كاهناً
Contact us
Saint John of Damascus Institute of Theology
The University of Balamand

Address: Monastery of Balamand, PO Box 100, Tripoli, Lebanon
Tel: 00961 (0) 6 930 305 - Fax: 00961 (0) 6 930 304
email: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Copyright (c) 1999 - 2011